neděle 18. května 2014

Typicky ceske

Tak dnes bez hacku a carek, protoze pisu z cest :) konkretne z chorvatska. Myslela jsem, ze takove to klise o ceskych turistech uz vymizelo, ale jak jsem semohla presvedcit u naseho zajezdu, opak je pravdou.
Hlavni je vybalit rizky s chlebem nejpozdeji 10 minut po odjezdu, protoze jinak hrozi omdleni hlady. Samozrejmosti je bezohlednost vuci ostatnim. Typickym oblecenim jsou teplaky a sustakova bunda, u zen je nezbytnosti vysoka obezita a kratke vlasy s melirkem na voziveni (ty nejdokonalejsi maji i odrosty). Ach jo. Uz jsem rikala,ze mam fakt radsi zvirata,nez lidi?

No ale jinak me to tu fakt krasny :). Ta 16 hodinova cesta z Prahy stala za to. Momentalne snidam kruh s svjezim krem sirem a piju mlijeko :D. Chorvatstina je fakt super, i kdyz umim jenom par slovicek.
More je porad dost studeny, ale nektery silenci se tu uz koupou. No a tohle je muj vyhled z balkonu, kdyz pisu tenhle clanek:)

6 komentářů:

Monča řekl(a)...

To je krása, už se nemůžu dočkat až taky budu u moře :-)

In your face! řekl(a)...

To kecáááš s tím výhledem :)! Jinak chorvatsko umí být krásné, jen bohužel Češi ho docela zprznili :D. Byla jsem tam už třikrát a opravdu příroda, pláže tak mohou být nádherné...pokud se tam nevyvalujou český tlačenky s uřvanejma děckama a mrazícíma boxama s lahváčema :D. I chorvatské jídlo je moc dobré, a ta zmrzlina! Mě nejvíc pobavilo, když jsme s mamkou byly na busovém zájezdě do Londýna na 5 dní a ještě cestou zpět někteří vytahovali paštiky z domova!!! Po pěti dnech! Fuj :D

Suzie řekl(a)...

In your face:paneboze, to bych to jidlo radsi vyhodila :-! Ted jsem si vzoomnela, ze mi zbyla z cesty sem pul bagety se sunkou, asi si ji schovam na zpatecni cestu :D :D jinak ja uz jednou v HR byla, v gradacu a tam se mi moc nelibilo...vsechno takovy betonovy, ted jsem na omisske riviere a je to mnohem hezci

Zuza řekl(a)...

Sákryš, závidím a těším se na naši dovolenou v Chorvatsku :) My jsme tam jezdili asi sedm let na to samé místo a dost často jsme tam potkávali skupiny moraváků, kteří přesně splňovali tvůj popis. K tomu navíc strašně křičeli, nosili si tam kartony paštik a podobně :-/ Loni jsme poprvé byli víc na jihu až na poloostrově Pelješac, kde to bylo super hlavně v tom, že tam skoro žádní češi nebyli a dalo se tam skvěle běhat :D Taky naštěstí z těch lidí nejsem natolik zhnusená proto, že tam vždy jezdíme autem a ne s nějakým zájezdem

Suzie řekl(a)...

Zuza:Já byla v Mimicích, to je asi 45 km pod Splitem, takže ne úplně sever, ale úplně jih taky ne... ale na jih bych to teda autobusem fakt nedala...
My jeli busem, já sice řidičák mám a Matfyzák taky, ale on vůbec neřídí. A já bych fakt nedala celou cestu řídit sama. Jé, na tom poloostrově to musí bejt super. Já byla kdysi asi před deseti lety v Gradacu, to neni zas tak daleko, ale tam to nebylo nic moc - všechno mi přišlo betonový a na pláži ručník na ručníku :/. Ted to bylo super, na pláži jsme byli většinou skoro sami, moře sice studenější, ale koupat se dalo (poslední 3-4 dny jsme tam klidně vydželi blbnout i hodinu). Akorát teda naši spolucestující no, plnej barák čechů... :D neuměli se bavit jinak, než že hulákali (nejlíp v jednu v noci nebo v sedm ráno), babky vedle nás asi třetí den jedli plněnou papriku z domova :D. No, ještě o tom napíšu článek. Jako moře tam je nádherný a ten výhled na Biokovo je boží, ale v sezoně bych tam nejela...

Zuza řekl(a)...

Suzie: To chápu, u nás byl ještě důležitý fakt to, že to byla stále rodinná dovolená. Plus s náma jezdili roky známí, kteří se ale před pár lety rozvedli, tak byl známé půjčen můj matfyzák na řízení, protože ty její děti jsou ještě malé/neřídí. Chápu, že bys celou cestu nedala. Takhle my jeli tři řidiči a skoro vznikali bitvy o to kdo si ještě zařídí :D Oni jak Chorvati maj ty krásný prázdný dálnice.. Ale jen s Jirkou by se mi tam autem taky nechtělo, ledaže bychom nějaký ukradli, v tom jeho bychom se totiž upekli :D
Super to tam bylo, moře hned před domem (no, za takovou silničkou), obrovská terasa..
Betonový to mívaj leckde, jak jim tam nemrzne, tak tam ten beton holt prostě jen nalejou a nazdar :D Ale tady to tak zlý a betonový naštěstí nebylo