čtvrtek 22. března 2012

Báze pod make-up - porovnání

Dneska jsem si pro vás připravila článek o porovnání bází pod make-up. Myslím, že se dnes nenajde skoro nikdo kdo by nevěděl, na co báze slouží. Ale jen tak pro pořádek, slouží k vyplnění pórů a jako jakýsi ,,základ" pro samotný make-up. Já si je rozlišuji na tři druhy: ,,normální" (která má právě jen vyplnit póry a prodloužit výdrž make-upu), rozjasňovací a matující. 

A tohle jsou báze které já vlastním: Minerální báze pod make-up od ELF, Satin base od Dermacolu a Matt control make-up base taky od Dermacolu

Začnu s tím nejhorším - s ELFem. Báze je to klasická průhledná bez třpytek. První co mě na ní zaujalo-hrozně smrdí. Jako stará guma nebo tak. Ale byla to moje první báze, tak jsem si myslela, že to tak má být. Další co mi vadilo, že byla šíleně olejová a mastná. Ale zas jsem si myslela, že to tak má být:D. Póry mi docela vyplnila a pleť po tom byla taková sametově hebká. Výdrž make-upu ale podle mě neprodloužila vůbec. 
Balení je naprostý šmejd. Po chvilce mi najednou nešlo nic vymáčknout (balení je s pumpičkou) a díky tomu pitomýmu obalu jsem nevěděla jestli produkt došel nebo co. Po odšroubování tam ještě trocha byla, tak jsem to dolovala... jenže pak se ulomila tyčka od pumpičky a přestože tam byl produkt cca na 10 nalíčení, letěl do koše.

Ze všech bází má největší balení. Ale pozor! Velikost balení vůbec nemá co dělat se skutečnám obsahem.Jak je vidět podle fotky, obal je sice velký, ale produktu je v něm hrozně maličko! Naprosto nechápu, jak můžou bloggerky tuhle bázi vychvalovat a tvrdit, jak se to šíleně vyplatí oproti Dermacolu. Nevyplatí!!!! Počítejte se mnou. Báze od ELF stojí 159kč + poštovné 75kč. Jsme na 234 kč. Podle stránek ELF je v balení 14g produktu. Díky nefunkční pumpičce jsem odhadem stejně tak 2-4 g vyhodila. Dermacol Satin base jsem koupila v akci za 189kč a má 15ml. Navíc je stokrát lepší (o tom dál). Nechci vás přesvědčovat, ať u ELF nenakupujete, ale Dermacol báze vyjde lépe i kdybych nepočítala poštovné u ELF. Ale je to na vás.
Taky mi vadí, že u ELF báze se člověk na balení nedozví, jak dlouhou má expiraci a kolik že balení tam je.  Na závěr...jako, asi je vám to jasný, ale tuhle bázi prostě NEDOPORUČUJU.




Na pomyslném druhém místě je Satin base od Dermacolu. Balení je opět klasika s pumpičkou,ale je celé průhledné a přesně vidíte, kolik tam je produktu. U pumpičky je trochu nevýhoda, že si někdy vyplácnu moc velké množství a chce trochu šikovnosti to korigovat.  Báze je sice podobně ,,mastná" jako ELF, ale ne tolik, spíš tak příjemně mazlavě roztírací. Navíc krásně voní - ale přitom nevtíravě. Zatím jsem neměla moc tu čest zkusit, ale na pleti je moc příjemná, póry hezky zahladí, ale opět nemám moc pocit, že by prodlužovala výdrž make-upu.


Ještě k balení - líbí se mi, že na dně je udaný obsah i jak dlouho by se měla báze používat. Pokud chcete bázi, tak určitě tuto.


Poslední a pro mě nejlepší je Matt control base. Neříkám, že mi ta Satin base nevyhovuje, ale díky mé mastnější pleti je pro mě tato vhodnější. 


Jak vidíte z fotky, má takovou bílou barvu:


Ovšem nemusíte se bát, po nanesení a rozetření na obličeji zprůhlední a na pleť zůstane matná. Něco jako když máte normální lak a dáte přes to matt top coat. (ha, to jsem vymyslela super přirovnání:D.). Jsem s touhle bází opravdu moc spokojena, díky tomu se mi pleť tolik nemastí. Používám jí spolu s make-upem a fixačním pudrem a přestože mám mastnou pleť, tak se mi neleskne a vypadá dobře. Balení v tubičce mi možná vyhovuje víc než kdyby byla s pumpičkou. Nevýhodou je, že mi připadá, že musím na pleť nanést docela velké množství a tak bude rychle spotřebovaná (naštěstí jsem ale koupila jednu do zásoby :D). 

Snad vám nevadila delší recenze a kdo dočetl až sem, gratuluju:D. Chápu, že to asi nebylo nic nového, tyhle báze zná každý a já je objevila až teď, ale tak...třeba to pro někoho bude přínosné. 

Pro ty, kdo dočetli až sem, mám otázku.  Četla jsem tento článek  a zajímal by mě váš názor. Koupíte si radši jednu pořádnou tvářenku za 600, nebo 10 za 60korun? Já byla dřív maniak, co musel mít od Essence všechno, teď ale musím objektivně přiznat, že spousta věcí z jejich sortimentu je na nic, ale spoustu věcí je fajn. Podle mě je to hrozně individuální, stejně tak jako se u drahých značek najdou výrobky na dvě věci tak se u levnější značky může najít výrobek co naprosto příjemně překvapí. 

Jinak teda úplným závěrem bych vás chtěla upozornit na giveaway zde kde můžete vyhrát nějaké výrobky Essence a sprchový gel od Adidasu.

14 komentářů:

Limett řekl(a)...

Super článek, mám ty obě od Dermacolu a taky mi víc vyhovuje ta v tubičce. Četla jsem o ní ale nedávno, že někomu dělá na pleti neplechu, ale to se myslim může stát u jakékoli báze, která vlastně ucpe póry.

Suzie řekl(a)...

Limett:ono je to jako všechna kosmetika hrozně individuální... taky jsem viděla jak jí slečna prodává, že jí nesedne... u mě ale plní svou funkci na 1*! :)

Kyky řekl(a)...

Chtěla jsem Elfí bázi objednat, ale po několikrátém přečtení jsem se rozhodla, že na ni prdím. :D Takže děkuji za ušetřené peníze... ;)

Suzie řekl(a)...

Kyky, škoda že jsi ted prošvihla tu akci v Rossmannovi, kde byla ta báze od Dermacolu za 180kč...snad to brzo zopakují :)

Katie řekl(a)...

Ja som si chcela tiez zakupit nejaku bazu pod make up, a rozhodla som sa pre tu od Dermacolu. Pozrela som si zlozenie a dobre ze ma netrafilo. Ved baza po make up vlastne nie je nic ineho ako zmes vsemoznych dimethiconov, dimethiconolov, siloxanov a metyl,propyl,butyl,ethyl,isobutyl parabenov. samozrejme voda a parfum. To mi chcete povedat ze toto fakt pouzivate a dokonca chvalite? Potom som si pozrela zlozenie baze od Sephory (vravim si ze mozno bude ine)a bolo to presne to iste! Presne tie latky, ktorym sa vsetci vehementne snazia v kozmetike vyhybat su tu krasne na jednom mieste uzasne koncentrovane. Myslim, ze sa zaobidem aj bez baze... Ale sto ludi, sto chuti :)

Karolína Javůrková řekl(a)...

Skvělé!

Suzie řekl(a)...

Katie, já jsem si taky řikala, co je to za svinstvo. Bohužel se mi ale hodně mastí ple't a ta matující báze jí aspoň jakžtakž ,,udrží" v pořádku. Snažím se to pleti aspon vynahradit kvalitním krémem :)

Jannie řekl(a)...

S tou otázkou je to individuální.Zjistila jsem,že každá značka mí dobré jen některé výrobky,takže třeba Maybelline má dobré řasenky(některé),pudry,laky,ale třeba make-up neni nic moc.Proto je to různé..

Suzie řekl(a)...

Jannie:mám stejný názor jako ty :)

Lalique řekl(a)...

užitečný článek :)

http://itsjustaboutfeelings-lalique.blogspot.com/

Terr řekl(a)...

tak já měla od Dermacolu tu saténovou a teď mám tu matující a bohužel musím říct, že nic moc..taky mám mastnou pleť ale mně ta báze vůbec nepomáhá..ta saténová se mi zdála lepší.

JK řekl(a)...

Jsi snad jediná blogerka, která není unešená výrobkem od ELF. DĚKUJI za tvůj názor :-)

Suzie řekl(a)...

JK:já děkuju za pochvalu, těší mě nebejt ,,ELF stádo" :D. Jako ze začátku jsem ELF měla ráda, ale... zjistila jsem, že ty výrobky jsou šílenej šmejd... tkaže už bych od nich neobjednala nic...

Léa řekl(a)...

Já měla stejnou bázi od ELF ale teda vůbec mi nevyhovovala, leskla jsem se po ní jak prasátko :D už dlouho používám tu od Dermacolu a jsem spokojená :)